Finanse domowe
Już jest !!!
|
|
Menu aplikacji to umieszczony w górnej części okna pasek z przyciskami, pogrupowanymi na zakładki, obsługującymi odpowiednio wydatki, przychody, oszczędności, osoby i analizę danych. Na załączonym obok rysunku widać, że przyciski na wstążce pogrupowane są na zakładki, zgodnie z przeznaczeniem i wyszarzane zależnie od stanu prezentowanych danych. Do obsługi wstążki zaprogramowane zostały również klawisze skrótów. Aby wyświetlić aktualnie dostępne klawisze skrótów należy wcisnąć lewy Alt na klawiaturze. Spowoduje to pojawienie się informacji na temat klawisza z klawiatury przypisanego do zdarzenia czyli np. wciśnięcie klawisza: |
|
Po wybraniu jednego ze skrótów klawiaturowych zakładek wyświetlone zostaną dalsze informacje na temat kolejnych dostępnych klawiszy skrótów. |
|
Po przejściu na zakładkę Wydatki widoczne są umieszczone na niej przyciski umożliwiające zarządzanie zawartymi w tabeli danymi, zarządzanie dokonanymi wydatkami. Przyciski umieszczone na tej zakładce pogrupowane są w trzy grupy: Wydatki, Kategorie wydatków i Eksport/Import. Pierwsza grupa pozwala na modyfikację wprowadzonych wydatków, na tworzenie raportu dla widocznych w danej chwili wydatków oraz na szybkie sprawdzenie realizacji planowanego budżetu. Druga grupa pozwala na modyfikację powiązanych z wydatkami kategorii. Trzecia grupa umożliwia eksport/import danych z/do programu. |
|
Dodanie nowej pozycji do tabeli Wydatki odbywa się poprzez kliknięcie na przycisk Dodaj. Formularz umożliwiający dodanie nowej pozycji do tabeli Wydatków wymusza podanie przez użytkownika następujących danych: |
|
Usunięcie pozycji z tabeli Wydatki odbywa się po kliknięciu w przycisk Usuń. Schemat usuwania jest następujący: najpierw trzeba zaznaczyć wiersz, który chcemy usunąć, następnie kliknąć w przycisk Usuń i potwierdzić usunięcie zgłaszane odpowiednim komunikatem. |
|
Chcąc wyświetlić zawartość Kategorii wydatków, należy kliknąć w przycisk Kategorie, znajdujący się w grupie przycisków Kategorie wydatków. |
|
Aby dodać pozycję do kategorii należy kliknąć na przycisk Dodaj i wypełnić formularz. Formularz umożliwiający dodanie nowej pozycji do tabeli Kategorie wydatków wymusza podanie przez użytkownika następujących danych: UWAGA. Można usunąć tylko te kategorie, które nie są w użyciu. Oznacza to, że można usunąć tylko takie kategorie, które nie zostały dodane do żadnej z tabel. Załóżmy, że mamy np. kategorię wydatków "Artykuły spożywcze". Dla tej kategorii znajdują się wpisy w tabeli Wydatki informujące że wydaliśmy już pieniądze na "Artykuły spożywcze". Zatem takiej kategorii nie można usunąć. Po usunięciu wydatki miałyby pustą komórkę, nie wiadomo byłoby czego dany Wydatek dotyczy. Zasada jest taka sam dla wszystkich kategorii i osób. |
|
Modyfikacja danych tabeli Kategorie wydatków możliwa jest poprzez dwukrotne kliknięcie w komórkę, której zawartość ma zostać zmieniona. Odnosi się to zarówno do opisu jak i do widoczności, przy czym widoczność kategorii można zmienić bez konieczności wywoływania okna Edycji. |
|
Obsługa Przychodów i Oszczędności jest analogiczna do Wydatków. Narzędzia do zarządzania Przychodami i Oszczędnościami, tak jak Wydatkami, podzielone są na grupy umożliwiające zmianę wprowadzonych danych i zmianę kategorii. |
|
Dodanie nowej pozycji do tabeli Przychody odbywa się poprzez kliknięcie na przycisk Dodaj. Formularz umożliwiający dodanie nowej pozycji do tabeli Przychodów wymusza podanie przez użytkownika następujących danych: |
|
Po przejściu na zakładkę Oszczędności widoczne są umieszczone na niej przyciski umożliwiające zarządzanie zawartymi tam danymi. Dodanie nowej pozycji do tabeli Oszczędności odbywa się poprzez kliknięcie na przycisk Dodaj. |
|
Przyciski umieszczone w grupie Kategorie oszczędności pozwalają na dodawanie, usuwanie, grupową zmianę widoczności kategorii oraz na zapisywanie wprowadzonych zmian. Aby dodać pozycję do kategorii należy kliknąć na przycisk Dodaj i wypełnić formularz. |
|
Po przejściu na zakładkę Osoby widoczne są umieszczone na niej przyciski umożliwiające zarządzanie zawartymi tam danymi. |
|
Wszystkie kategorie mają możliwość ustawienia kategorii domyślnej (pierwsza na liście) oraz kolejności w wyświetlanych listach rozwijanych. |
|
Program oferuje również możliwość przelewania pieniędzy między oszczędnościami. Odzwierciedla to np. wyciągnięcie pieniędzy z konta bankowego lub z bankomatu do portfela. Wszystkie przelewy są rejestrowane, historię przelewów można wyświetlić w dziale Analiza -> Grupa Historie -> przycisk Przelewy oszczędności. |
|
Program został wyposażony w narzędzia umożliwiające przeprowadzenie analizy wprowadzonych danych. Narzędzia na zakładce Analiza pozostawiam do obadania dla ciekawskiego użytkownika. |
|
Do systematyczności, we wprowadzaniu danych, w pewnym sensie mogą przyczynić się Zlecenia stałe. Program został wyposażony w system zarządzania i wykonywania zleceń stałych. Zlecenia stałe dodano zarówno do wydatków jak i do przychodów. Aby wyświetlić lub zarządzać zleceniami stałymi trzeba przejść na odpowiednią zakładkę (Wydatki lub Przychody) i kliknąć w przycisk Zlecenia stałe. Kliknięcie w strzałkę znajdującą się pod przyciskiem spowoduje rozwinięcie menu z narzędziami niezbędnymi do pracy ze Zleceniami stałymi. Zlecenia stałe różnią się od planowanych płatności, do których służy moduł Planer. Zlecenia stałe wykonują się co określony przedział czasu tak jak np. opłata prąd. Planer zarządza płatnościami które nie powtarzają się cyklicznie a które planujemy gdzieś w przyszłości np. zakup nowej lodówki. |
|
Dodanie nowego Zlecenia stałego do listy zleceń stałych dla wydatków lub przychodów odbywa się poprzez kliknięcie w pozycję ' Dodaj zlecenie stałe ' w menu (patrz powyższy slajd). |
|
Po upływie określonego przez użytkownika okresu czasu, dla danego zlecenia stałego i gdy jest ono aktywne, uruchomi się okno wykonujące owo zlecenia. |
|
Zakładka Analiza zawiera grupę przycisków Historie. Dostępne są na niej historie np. Przelewów oszczędności, wykonanych Zleceń stałych czy historia Stanów oszczędności. |
|
Zakładka 'Finanse domowe' dostarcza użytkownikowi niezbędnych informacji na temat tego, gdzie znajduje się plik z danymi wprowadzonymi do programu. |
|
Nawiązując do powyższego slajdu i opisu (widocznego w programie po kliknięciu w przycisk 'Gdzie są moje dane' ), lokalizację bazy danych można ustalać w ustawieniach programu. Okno niezbędne do ustawienia folderu/pliku danych wywołuje się klikając w przycisk 'Ustawienia' znajdujący się na zakładce 'Finanse domowe'. Zachęcam do stosowania się do wytycznych odnośnie lokalizacji bazy danych, wiele osób utraciło swoje dane przez przypadek, aktualizując program (dostałem kilkanaście e-maili o zaistnieniu tego problemu). Po wskazaniu ścieżki do bazy danych, program każdorazowo przy uruchomieniu będzie z tej lokalizacji pobierał dane. Dodatkowo opcje programu pozwalają zabezpieczyć hasłem jego uruchamianie przed innymi, niepowołanymi, użytkownikami. Gdy zapomnisz hasło z pomocą przyjdzie Ci ten (1112) program. |
|
Zakładka "Narzędzia" zawiera zbiór dodatkowych narzędzi niezbędnych do zarządzania domowym budżetem. |
|
Planowanie płatności to dodatkowy moduł do programu Finanse domowe poszerzający jego funkcjonalność. Więcej na jego temat i informacje jak go pobrać można znaleźć na tej stronie finanse-domowe-planer |
|
Ogranicz wydatki to dodatkowy moduł do programu Finanse domowe poszerzający jego funkcjonalność. Więcej na jego temat i informacje jak go pobrać można znaleźć na tej stronie finanse-domowe-ograniczenia |
|
Dzięki modułowi do ograniczania wydatków można jednym kliknięciem śledzić wykorzystanie rocznego budżetu w porównaniu z ilością dni jaka minęła w aktualnym roku. Dzięki temu program sam wylicza szacowaną kwotę na koniec roku oraz oblicza bilans dla każdej z kategorii, dla której ograniczenie zostało zdefiniowane. |
|
Wszystkie informacje odnośnie nowości w programie oraz przegląd tego, jak zmieniał się program dostępne są na stronie Finanse domowe - historia wersji. Część informacji o nowościach zamieszczana jest też na Facebooku. Chcesz wiedzieć jak zmienia się program, polub stronę na Facebooku. |
|
Lokaty to dodatkowy moduł do programu Finanse domowe poszerzający jego funkcjonalność. Więcej na jego temat i informacje jak go pobrać można znaleźć na tej stronie finanse-domowe-lokaty |
|
Program posiada wbudowane mechanizmy importu i eksportu danych. Dane z programu można eksportować do wielu formatów, np do formatu XLS (MS Excel). Import danych do programu możliwy jest tylko z plików CSV. Nie jest to jednak żadna przeszkoda aby zaimportować dane niemal z każdego źródła. Jak to możliwe, dane można wyeksportować do formatu XLS a w Excelu można je tak zmodyfikować, że dadzą się spokojnie zaimportować do programu Finanse domowe. |
|
Symulacja spłacania kredytu lub innej płatności ratalnej.
Sposób pierwszy jest bardziej realny. Dla czego, ponieważ żeby spłacać dług wydatkami, kategoria oszczędności "Dług" będzie musiała mieć ustawioną możliwość zapłaty. Inaczej nie pojawi się na liście dostępnych oszczędności znajdującej się na formularzu dodawania nowego wydatku. Zatem trzeba się zapytać czy dług może mieć możliwość zapłaty? Chyba nie bo i tak jest ujemny. Wybór metody pozostawiam użytkownikom. |
Komentarze
Poprawki
Ogólnie program oceniam na super. Mam pytanie do autora, czy da się wprowadzić ustawienia do raportów tak, aby wyświetlały dane z jednego miesiąca ?? Po wciśnięciu raport np. z wydatków pokazuje mi pełny zakres dat a fajnie byłoby mieć możliość porównania danych miesięcy.
RE: Poprawki
Witam,
Proszę najechać kursorem myszy na przycisk Raport na zakładce Wydatki i przeczytać dymek z podpowiedzią.
Myślę że sprawa jest jasna. Raport tworzony jest dla widocznych wydatków a nie dla pełnego zakresu dat. Można na przykład załączyć dzielenie wydatków na miesiące i dla widocznych dla danego miesiąca wydatków wykonać raport.
Mam nadzieję że pomogłem.
Pozdrawiam.
Finanse domowe
Dowiedziałem się o tym programie (szukając czegoś takiego od dłuższego czasu) na stronie chyba komputer świata ale w komentarzach dotyczących innego programu. Po prostu ktoś był miły podać link do strony z której mogłem go pobrać. Przyznać muszę że to nie był jedyny program który pobrałem i testowałem. Było tych programów cztery. Wybrałem i zostaję przy tym ponieważ uznaję go za najlepszy. Intuicyjny a przez to łatwy do zapoznania, szybki i prosty w systematycznym stosowaniu. Poza tym autor twórczy, miły, dostępny. W okresie gdy zacząłem go systematycznie stosować (od ok. dwóch tygodni) otrzymałem trzy aktualizacje które w żaden sposób nie wpłynęły na moje dane (pierwszy raz się obawiałem) a podnoszą jakość programu. JEST SUPER. Gratuluję i dziękuję autorowi oraz temu co polecił ten program we wspomnianych komentarzach. Michał G.
RE: Finanse domowe
Witam Panie Michale.
Bardzo dziękuję za słowa pochwały i zadowolenia. Zachęcam do rozpowszechnienia programu aby dotarł do jak największej liczby osób np. umieszczając linki do tego programu na różnych forach internetowych czy na Facebooku.
Pozdrawiam i dziękuję.
Czemu trzeba podać oszczędności?
Ślicznie dziękuje, fajny program!
Mam jedno pytanie?
Czemu trzeba podać oszczędności żeby można było dodawać wydatki. Rozumiem ze trzeba by dodać przychody ale oszczędności powinny powstawać co najwyżej jak będę miała jak je zrobić.
RE: Czemu trzeba podać oszczędności?
Witam,
Program jest tak skonstruowany, że aby dodać nowy wydatek czy przychód (ogólnie płatność) najpierw muszą być utworzone kategorie, zdefiniowane osoby używające program i musi być utworzona co najmniej jedna oszczędność z możliwością zapłaty.
Może to być np. portfel. Dlaczego? Ponieważ program automatycznie będzie daną oszczędność aktualizował. W przypadku wydatku odejmie z tej oszczędności kwotę wydatku a w przypadku przychodu doda do danej oszczędności podaną sumę.
Taka jest zasada funkcjonowania programu i niestety trzeba się tego trzymać.
Pozdrawiam
Rewelacyjny program
Pracuję na programie juz około 3 tygodni. Uważam, że jest bardzo przydatny, łatwy w obsłudze i przejrzysty. Świetnym rozwiązaniem jest możliwość ustalania kategorii wydatków i przychodów oraz możliwość przypisania ich później (w momencie zaistnienia) do konkretnych osób. Wciąż poznaję jego zalety. Oceniam na 5.
Alfabetyczne sortowanie listy kategorii
Chciałam podziękować za udostępnienie programu Finanse domowe. Korzystam z niego od 2 tygodni. Mam tylko taką uwagę: szkoda że wpisując wydatki do tabeli (okienko dodaj nową pozycję do wydatków), po rozwinięciu "Na co" pozycje nie są sortowane alfabetycznie.
RE: Alfabetyczne sortowanie listy kategorii
Witam,
Domyślnie lista kategorii sortowana jest według wagi danej kategorii.
Waga kategorii określa, czy jest ona często używana czy nie.
Wagę dla danej kategorii nadaje się ręcznie. Można to zrobić klikając na zestawieniu kategorii prawym przyciskiem myszy i wybierając z menu odpowiednią opcję. Przeniesienie kategorii w górę spowoduje że będzie ona wyświetlana w menu np "Na co" wyżej w porównaniu do pozostałych pozycji.
Posortowanie listy alfabetycznie kategorii alfabetycznie i zapisanie spowoduje że kategorie wyświetlane w menu, np. "Na co" też będą posortowane alfabetycznie. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie ponieważ najczęściej używane kategorie powinny być na samym początku listy aby były łatwe do znalezienia i wybrania.
Program jest super
Program jest bardzo dobrze przemyślany, intuicyjny w obsłudze, przejrzysty. Zazwyczaj coś bym dodał do oprogramowania, którego używam, a tu praktycznie nie mam żadenego "ale"
Bardzo polecam!
Wypłata w bankomacie
Ja również chciałem pogratulować programu i równocześnie podziękować - od miesiąca wprowadzam swoje wydatki i mam nadzieję, że pomoże mi coś przyoszczędzić w domowym budżecie.
Mam jedno pytanie do użytkowników, może do twórcy: jak powinien wprowadzić do programu wypłatę z bankomatu ? Czy jest taka funkcjonalność ? Chodzi mi o to, żeby środki z konta pojawiły się jako gotówka. Z góry dzięki za pomoc
RE: Wypłata w bankomacie
Witam Panie Dawidzie.
Na wstępie dziękuję za słowa pochwały.
Co do Pańskiego pytania, wypłatę z bankomatu można zrealizować przelewając pieniądze z jednej oszczędności na drugą.
Jest to opisane obok 16-go screena na powyższej stronie.
Pozdrawiam
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Dziękuję za szybką odpowiedź. O to mi chodziło !!! Teraz program wydaje się jeszcze fajniejszy
Jak wykasować te wszystkie
Jak wykasować te wszystkie przykładowe dane? Zainstalowałam, by sprawdzić, jak całość wygląda. Czy muszę wszystko po kolei kasować aby wprowadzić swoje dane na czyste karty?
Proszę przeczytać podobny
Proszę przeczytać podobny post parę wątków niżej lub kliknąć w ten link
sugestia
Witam, aplikacja świetna, szukałem coś właśnie takiego.
Jednakże mam małą sugestię funkcjonalna wg mojej oceny dość istotną:
- podczas przełączania na górnej wstążce tj. Wydatki, Przychody, Oszczędności, Osoby. Warto aby domyślnie aktualizowały się dla w/w zakładek – zestawienie ogólne, bez potrzeby kliknięcia np. na Wydatki tudzież Przychody itd.
Pozdrawiam serdecznie i pozostaję z wyrazami szacunku
Przemo
RE: sugestia
Witam,
Dziękuję za sugestię i za słowa pochwały.
Ze swojej strony też mam taką malutką sugestię (bez obrazy rzecz jasna)
Proszę zerknąć do opcji programu, zakładka "Ustawienia okna głównego", grupa "Przechodzenie między zakładkami".
No chyba że nie działa
Pozdrawiam i również pozostaję z wyrazami szacunku.
Wydatki załączniki
Czy można by dodać coś takiego jak załączniki do wydatków które mogły by być tylko np linkami do folderu. Np. chciałbym sobie skanować paragony czy np gwarancje podpinać pod jakiś wydatek. Może wymyślam ale funkcjonalnośc możliwa do wykorzystania a kto nie bedzie chciał korzystać ten nie będzie
RE: Wydatki załączniki
Witam,
Pan Grzegorz w śr. 2013-01-23 napisał post o podobnej treści na który odpisałem.
Zachęcam do przeczytania. Link do postu.
Pozdrawiam
witam,
witam,
zainstalowałam program i mam jakieś dziwne przykładowe dane; jak mam je usunąć?
RE witam
Witam Pani Moniko.
Te dziwne przykładowe dane to dane testowe.
Na pewno podczas pierwszego uruchamiania programu widziała Pani taki komunikat:
Widzi go każdy kto pierwszy raz uruchamia niniejszą aplikację.
Mało tego, po wpisaniu danych testowych pojawia się drugi komunikat potwierdzający wpisanie danych testowych:
Myślę że po przeczytaniu treści powyższych komunikatów będzie wiadomo co robić dalej.
Pozdrawiam.
Haslo
Witam
Program calkiem calkiem, dziekuje za udostepnienie. Maly problem - po zalozeniu hasla na baze dostaje komunikat:
"haslo nie jest poprawne!!!"
"Program nie moze zostac uruchomiony, jezeli zapomniales hasla..."
Sek w tym, ze haslo jest prawidlowe. (dwukrotnie zalozona baza od nowa i przypisane to samo haslo za kazdym razem)
Jakis bug ??
Z gory dziekuje za pomoc
RE: Haslo
Witam Panie Michale,
Hasło nie jest zapisywane w pliku bazy danych, usunięcie bazy nic nie da. Hasło można zresetować specjalnie napisanym do tego programem. Proszę wyszukać frazę "zapomnisz hasło" na niniejszej stronie, fraza ta znajduje się obok linku do tego programu. Proszę pobrać program i zresetować hasło. Po zresetowaniu można ustawić nowe.
Mam nadzieję że pomogłem.
żenua
Seriously?! A ja mam jedną partycję i co?
Sam program nie grzeszy intuicyjnością. Dodanie danych powinno je od razu zapisywać. Po kwadransie spędzonym na dodawaniu kategorii nadal nie udało mi się dodać przychodu. Ręce opadają.
Ekstra Program polecam
Ekstra Program polecam wszystkim
Polecam!
Świetny program, duże możliwości, z pewnością wart propagowania no i przede wszystkim użytkowania! Gratuluję dobrej roboty Autorowi!
Super!!!
Ślicznie dziękuję za kapitalny programik mam tylko mały problemik , niestety nie posiadam Faicebooka i raczej mieć go nie będe i z tego powodu nie mogę mieć dodatku " ogranicz wydatki " czy mogę prosić o wysłanie linka bez dawania lubie to czy jakoś tak na Facebook z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
RE: Linki do modułów
Witam,
Zasady są zasadami. Ja też broniłem się przed FB wiele lat ale ...... trzeba iść z duchem czasów.
Po drugie, nie uważa Pan(i) że umieszczenie tutaj publicznie na stronie linka do modułu było by w pewnym sensie strzałem w kolano. Kto wówczas lubiłby moją stronę na FB? No właśnie, też tak myślę.
Gdybym chociaż inną wiadomość dostał, prywatną to jakoś na pewno doszlibyśmy do porozumienia.
A tak ....... trzeba założyć konto na FB
RE: Linki do modułów
Jak się ze mną skontaktować? Na zakładce kontakt znajdują się wszelkie niezbędne informacje.
Poza tym w programie na zakładce Finanse domowe jest cała masa narzędzi umożliwiających wspólny kontakt.
rozbudowa programu
Cikawym dodatkiem do programu byłaby możliwośc dodawania wydruków lub skanów (plik PDF) z potwierdzeniem wykonania operacji.
Strony
Dodaj nowy komentarz